درباره وبلاگ

به وبلاگ خودخوش آمدید مقدم نویسندگان و بینندگان را گرامی میداریم
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بچه های HIT90 و آدرس hit90esf.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 33
بازدید ماه : 53
بازدید کل : 11440
تعداد مطالب : 117
تعداد نظرات : 152
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


تعبیر خواب آنلاین

<-PollName->

<-PollItems->


.

.

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
فناوری اطلاعات سلامت ورودی 90
بچه های HIT90
سه شنبه 17 آبان 1398برچسب:, :: 23:55 ::  نويسنده :        

تطابق با فراگیرترین استاندارد جهانی تبادل اطلاعات پزشکی بنام HL7 که هم اکنون با سابقه 24 ساله در تمام جهان در حال استفاده است.

برخورداری از کامل ترین و قویترین سیستم تامین امنیت در سطوح و وسعت دسترسی کاربران

برخورداری و پشتیبانی از اکثر استانداردهای مطرح مهندسی_پزشکی



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 17 آبان 1398برچسب:, :: 19:20 ::  نويسنده :        

 

 

 



چهار شنبه 17 آبان 1398برچسب:, :: 1:10 ::  نويسنده :        
 
 
اهمییت وضرورت ایجاد پرونده الکترونیک سلامت. . .
 
 
• ماهیت و محتوای پرونده الکترونیک سلامت. . .
 
 
• فواید و مزایای پرونده الکترونیک سلامت . . .
 


ادامه مطلب ...


چهار شنبه 17 آبان 1398برچسب:, :: 1:4 ::  نويسنده :        

حتماً تاکنون بارها عبارت "انقلاب دیجیتال" به گوشتان خورده است و احتمالاً درباره واژه هایی مانند انقلاب دیجیتال، انفجار اطلاعات، عصر رایانه، عصر اطلاعات و ارتباطات و واژه های مشابه، اطلاعاتی نیز دارید. اما چقدر به کاربرد عملی و ملموس این عبارات و مخصوصاً فایده انقلاب دیجیتال در زندگی فکر کرده اید؟

در طول دهه گذشته با پیشرفت روز افزون کاربرد پایگاه داده ها، حجم داده های ثبت شده به طور متوسط هر 5 سال 2 برابر می شود. در این میان سازمان­هایی موفقند که بتوانند حداقل 7% داده هایشان را تحلیل کنند . تحقیقات انجام یافته نشان داده است که سازمانها کمتر از یک درصد داده هایشان را برای تحلیل استفاده می کنند . به عبارت دیگر در حالی که غرق در داده ها هستند تشنه دانش می باشند.



بنابر اعلام دانشگاه MIT دانش نوین داده کاوی (Data mining ) یکی از ده دانش در حال توسعه ای است که دهه آینده را با انقلاب تکنولوژیکی مواجه می سازد. این تکنولوژی . . .



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 17 آبان 1398برچسب:, :: 1:1 ::  نويسنده :        

 

به نظر شما پزشک ها چقدر از تکنولوژی و ابزارهای فناوری استفاده می کنند؟ تکنولوژی تا چه حد می تواند به افزایش سلامت جامعه و بهبود بیماران کمک کند؟ ‏



ادامه مطلب ...


سه شنبه 16 آبان 1398برچسب:, :: 23:50 ::  نويسنده :        

هر سيستم نرم افزاري تحت شبكه نيازمند يك مدير هست تا آن را با علم و تجربه خود مديريت نمايد. مدير شبكه عنواني است كه در بين مهندسين كامپيوتر جايگاه ويژه اي دارد. يك مدير شبكه خصوصيات و مهارتهائي بايد داشته باشد تا از نظر فني و مديريتي بتواند شبكه را در بهترين حالت پشتيباني و نگهداري نمايد.



ادامه مطلب ...


سه شنبه 16 آبان 1398برچسب:, :: 22:54 ::  نويسنده :        

اس‌پی‌اس‌اس (به انگلیسی: ‎SPSS ‏)، نام یک نرم‌افزار رایانه‌ای است که برای تحلیل‌های آماری به کار می‌رود. «اس‌پی‌اس‌اس» مخفف Sciences Statistical Package for the Social «بستهٔ آماری برای علوم اجتماعی» است. پس از خریداری شدن شرکت سازنده این نرم افزار توسط IBM در 28 جولای 2009 این نرم افزار با نام PASW که مخفف Predictive Analytics SoftWare است منتشر شد.
نخستین نسخهٔ این نرم‌افزار در سال ۱۹۶۸ پس از تاسیس «نرمن نی» منتشر شد، که سپس به یک کارشناس ارشد علوم سیاسی در در دانشگاه استانفورد، و اکنون استاد محقق در دانشکدهٔ علوم سیاسی دانشگاه استانفورد و استاد بازنشستهٔ علوم سیاسی در دانشگاه شیکاگو بوده‌است.
«اس پی اس اس» از جملهٔ نرم‌افزارهایی است که برای تحلیل‌های آماری در علوم اجتماعی، به صورت بسیار گسترده‌ای استفاده می‌شود. این نرم‌افزار توسط پژوهشگران بازار و داد و ستد، پژوهشگران سلامتی، شرکت‌های نقشه‌برداری، دولتی، پژوهشگران آموزشی، سازمان‌های بازاریابی و غیره به کار می‌رود. افزون بر تحلیل‌های آماری، مدیریت داده‌ها و مستندسازی داده‌ها نیز از ویژگی‌های نرم‌افزار هستند.

 



سه شنبه 16 آبان 1398برچسب:, :: 22:38 ::  نويسنده :        

عشق اون چیزی نیست که خیلی از ما فکر می کنیم:

عشقی که این روزها کم هم نیست چه جوریه؟



ادامه مطلب ...


سه شنبه 16 آبان 1398برچسب:, :: 12:40 ::  نويسنده : بهاره       



دو شنبه 15 آبان 1398برچسب:, :: 22:45 ::  نويسنده :        

شاید شما با این عکس آشنا باشید . این عکس در ۱۹ آگوست سال ۱۹۹۹ توسط مایکل کلنسى عکاس مجله یو.اس تودی گرفته شده است .

جنینی که در این عکس دست جراح را در دست خود گرفته جنینی است که دچار بیماری مادرزادی اسپاینا بیفیدا ( spina bifida ) (بیرون زدگی نخاع به علت بسته‌نشدن کانال نخاعی ) بوده است . در صورتی که حاملگی و رشد جنین به همین شکل ادامه می یافت در ماه های آتی احتمال مرگ و یا فلج جنین بسیار بالا بود و برای اولین بار در تاریخ پزشکی قرار شد این جنین در هفته ۲۱ بارداری در داخل رحم مادر توسط جراح تحت عمل قرار گیرد .

نام این کودک ساموئل ( Samuel Armas ) و نام جراح دکتر جوزف برونر ( Dr. Joseph Bruner) است . این عمل در یک مرکز پزشکی دانشگاهی ( Nashville’s Vanderbuilt University Medical Center ) انجام شد.

این عکس بارها در اینترنت انتشار یافت بدون آنکه داستان واقعی آن در جایی ذکر گردد و هر چه انتشار یافت بیشتر به افسانه و تخیلات گویندگان آن ارتباط داشت .

بعد از عمل ، این جنین ( ساموئل فعلی ) دست خود را از داخل رحم خارج کرد و انگشت جراح را در دست گرفت و با قدرت فشرد به شکلی که دکتر برونر در تن خود ارتعاش و مورموری را احساس کرد . در این لحظه عکاس یو.اس.تودی که برای ثبت تاریخ اولین جراحی داخل رحم در محل حاضر بود تصویری را شکار کرد که افکار عمومی جهان را تحت تاثیر قرار داد.

عکاس می گوید من در کناری ایستاده بودم و به رحم مادر نگاه می کردم ناگهان لرزش رحم را دیدم و خواستم از آن عکس بگیرم که ناگهان یک دست از داخل آن خارج شد و دست جراح را فشرد . من عکس خود را گرفته بودم و این داستان آنقدر سریع بود که پرستار پشت سر من فریاد کشید وآی چه اتفاقی افتاده است .

این عکس به سرعت در فاکس نیوز و سراسر جهان ارتباطات انتشار یافت .

هیچکس ، هرگز نخواهد فهمید که این یک اتفاق بود و یا یک تشکر واقعی .